Umm Al Quwain govt agencies see 100% return to work

The return is effective from 1 September, and will see continued implementation of flexible work hours

Umm Al Quwain govt agencies see 100% return to work [representative image]
Pixabay
Umm Al Quwain govt agencies see 100% return to work [representative image]

The Executive Council of the Emirate of Umm Al Quwain has issued a circular announcing the 100% return to work, applicable to employees at government agencies in the emirate. The return to work is effective from 1 September, 2020.

The circular stipulated the scrapping of all exceptions granted to government employees. However, exemptions remain applicable to specific categories, as outlined in the circular.

View this post on Instagram

أصدر المجلس التنفيذي لإمارة أم القيوين التعميم رقم ( 7 ) لسنة 2020 بشأن عودة الموظفين إلى مقار عملهم في الجهات الحكومية بنسبة 100% اعتباراً من يوم غد الثلاثاء 1 سبتمبر 2020. ونص التعميم على إلغاء كافة الاستثناءات الممنوحة للموظفين العاملين في الحكومة، على أن تنحصر الاستثناءات للفئات الآتية ( شريطة ألا تتطلب مهامهم الوظيفية ضرورة التواجد في مقر العمل ) وهم : الموظفين المصابين بالأمراض المزمنة بحيث يستمر عملهم عن بعد، شريطة تقديم تقرير طبي مفصل ومعتمد من اللجنة الطبية المختصة، والموظفات ممن يتابعن تعليم أبنائهن في التعليم عن بعد في المرحلة الدراسية من الصف السادس الابتدائي فما دون، شريطة تقديم ما يثبت بأن الأبناء مسجلين في التعليم عن بعد، بالإضافة الى الموظفات ممن يرعون أبنائهم في المنزل من ذوي الهمم والذي تستدعي حالته الصحية رعاية دائمة في ظل الظروف الطارئة، بناءً على تقرير الجهات الصحية المعتمدة في الدولة. كما نص التعميم على الاستمرار بتفعيل الدوام المرن وتوزيع الموظفين على مجموعات عند الحضور والانصراف لضمان تقليل التجمعات والاختلاط مما يحقق التباعد الاجتماعي. وألزم التعميم كافة الجهات الحكومية بتنفيذ هذه التعليمات مع عودة الموظفين لمقار عملهم وذلك باتخاذ كافة الإجراءات الاحترازية الصحية المتعلقة بالتباعد الاجتماعي بين الموظفين ، ومدى جاهزية المكاتب وتهيئتها لاستقبال الموظفين والمتعاملين وفقاً للتدابير الاحترازية بما يضمن سلامة الجميع.

A post shared by حكومة أم القيوين (@uaqgov) on

The circular also highlighted the continued implementation of flexible working hours as well as the distribution of employees into groups to prevent gatherings and achieve social distancing, as part of its precautionary measures against COVID-19.

Most popular

Awards

CW Oman Awards 2020: Meet the winners
A round of the thirteen winning names at the Construction Week Oman Awards 2020 that

Conferences

Leaders UAE 2020: Building a sustainable, 'resilient' infra
AESG’s Phillipa Grant, Burohappold’s Farah Naz, and Samana's Imran Farooq on a sustainable built environment
CW In Focus | Inside the Leaders in KSA Awards 2019 in Riyadh
Meet the winners in all 10 categories and learn more about Vision 2030 in this

Latest Issue

Construction Week - Issue 767
Sep 01, 2020